duminică, 9 august 2009

Lungul, dar atat de scurtul circuit din vara asta - Romania - Moldova si Transilvania


In aproximativ o saptamana de concediu/vacanta am reusit sa-mi implinesc un vis de ani si ani, ajungand intr-o oarecare parte a Moldovei si-ntr-o alta parte oarecare a Transilvaniei. Nu-s deloc oarecare nici una, nici alta, doar ca ideea creata a fost aceea ca oricare loc, altul decat cele vizitate, dar din regiunile respective ar fi fost cu siguranta aidoma. A nu se intelege ca ceva semana cu altceva, sau undeva era identic cu altundeva. Nici vorba! Aveam doar sentimentul ca minunea ar fi fost peste tot aceeasi. Acea senzatie de bucurie sufleteasca, de minunatie dinaintea ochilor, de "si-acuma pot sa mor". Fiecare spatiu cu arta lui Dumnezeiasca, fiecare tablou si fiecare concert al naturii irepetabil, unicat, dar mai cu seama premiat cu aur. Aurul Romaniei, aurul de ieri si de azi (cat o mai fi), nu ar ajunge poate sa premieze asemenea capodopere. Peisajelor de divinitate atent pictate, s-au adaugat minunile omenesti: multe din trecuturi pe care le stiam pana acum din carti, din lectiile de la scoala, din povestirile batranilor, altele, minunile oamenilor de printre noi (destule si acestea, pacat insa ca necunocute si nepretuite atat cat ar merita). S-ar cadea a se tipari o carte cu mii de pagini spre a descrie si a oferi imagini despre numai ceea ce am putut vedea intr-o saptamana, dar ... voi, doritorilor de frumos, voi, iubitorilor de Romania vie, voi cei ce bantuiti, sau macar visati sa cutreierati drumuri si poteci, paduri si campuri nesfarsite, orase, sate sau cetati, VOI BUCURATI-VA DEOCAMDATA de darul pe care vi-l pot oferi cu dragoste si modestie: cateva imagini pe care am fost in stare sa le surprind, sigur nu cele mai frumoase, dar suficient cat sa va indemne la DRUM BUN!


























































Voi reveni cu amanunte, fotografii si descrieri, bucatica cu bucatica, atat cat am putut sa culeg, sa imortalizez, sa retin. Pe curand!





2 comentarii:

  1. Cat de frumos! Atat de simple si atat de multe de oferit...
    Tot visez si eu de cativa ani ca o sa fac o plimbare prin tara - mai serioasa, insa, de data asta-. Am zis ca merg si la mare (n-am mai fost de cand eram de 5 ani), desi, cred ca mai mult ma atrage muntele-campia-dealul, dar asa ca idee mi-ar placea. Si multeeee alteleee. Numai timp si sanatate si cativa banuti sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cum de nu ti-am raspuhns pana acum?! Ce ai zice sa planuim serios o saptamana-doua de vacanta? Cu corturile si cu trenul e cel mai ieftin. Chiar nu e mare lucru. Multi viseaza, dar putini stiu sa-si si implineasca visele. Deci avem nevoie doar de sanatate, ca restul se poate, cand se vrea.

    RăspundețiȘtergere